Eerste week - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Kiki - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Parati, Brazilië van Kiki - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Kiki

Blijf op de hoogte en volg Kiki

18 Maart 2014 | Brazilië, Parati

De eerste week zit er nu alweer bijna op, ik heb alleen wel het gevoel dat ik hier al langer ben maar in de positieve zin van het woord. Heb al veel leuke mensen leren kennen en mooie dingen gezien!
Rio was echt geweldig! Echt een ontzettend mooie stad, ben daar naar the botanic gardens geweest wat echt een van de mooiste dingen was wat ik ooit heb gezien. De natuur is hier zo ontzettend anders, echt super mooi. Ik probeer goeie foto~s te maken, maar deze halen het bij lange na niet bij hoe mooi het hier echt is. Daarnaast heb ik een dagtrip gemaakt vanuit Rio naar Ilha Grande, dit is een soort van eilandengroep ten zuiden van Rio. We hebben daar heel de dag rondgevaren met de boot en zijn bij twee eilandjes gestopt, echt hemel op aarde haha super super mooi. Verder kregen we ook een lekkere lunch op de boot en er was live samba muziek. De mensen zijn hier ook zo leuk, genieten vol op van het leven en echt positief/vrolijk komen ze over. Verder ben ik nog naar de sugar loaf geweest, we hadden besloten om het eerste stuk te gaan lopen ipv met de kabelbaan te gaan en dan het tweede stuk de kabelbaan te pakken (het laatste stuk kon je alleen maar met de kabelbaan en niet lopend), maar toen we in de rij stonden om met de kabelbaan te gaan hoorden we dat je alleen een kaartje beneden kon halen en het was dus iets van 40min lopen + we hadden gepland om daar zonsondergang te kijken dus dat zouden we nooit meer gaan redden haha. Wel een beetje jammer, maar het uitzicht vanaf dat punt was ook echt super mooi, dus we zijn daar lekker gebleven. Verder was het hostel in Rio super, heel gezellig en leuke mensen en een goed ontbijt.
Ik ben toen zondag naar Paraty gegaan. Eerst met de bus vanaf het hostel naar het busstation waar de bussen naar de andere plaatsen heengaan (ik weet niet echt hoe ik dit beter moet omschrijven haha), maar dit was echt zo]n chaotisch busstation haha ik was blij dat ik een stelletje had leren kennen in de bus die goed portugees spraken en zij hebben me geholpen om de busmaatschappij te zoeken die ik moest hebben.
Paraty is verder heel rustig en ook erg veilig. Wel fijn na Rio lekker niks doen en op het strand liggen. Het stadje is ook erg mooi en lekker klein, dus eigenlijk precies wat ik wilde na Rio. Rio was echt super maar wel echt een mega grote stad en veel indrukken + ook wel meer opletten. Hier is het echt vrij veilig, ik ga als nog niet savonds over straat alleen natuurlijk maar verder is de vibe hier ook al heel anders. Ik ben gister naar het strand geweest met een meisje hier uit het hostel en dat was echt heerlijk. Het leven hier is gewoon zo anders, zelfs als ik helemaal niks aan het doen ben geniet ik gewoon al van de omgeving. In de bus van Rio naar Paraty zat ik ook lekker naar buiten te kijken en echt vol op genieten van de natuur hier, dit land is echt zo mooi!
Nou ik ga weer lekker in de zon zitten! Tchaauu

Verslag uit: Brazilië, Parati

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2014

Eerste week
Kiki

Actief sinds 13 Maart 2014
Verslag gelezen: 614
Totaal aantal bezoekers 1150

Voorgaande reizen:

13 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: